Algemene Voorwaarden Kledingmasters
Laatst bijgewerkt, 3 september 2025
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op ieder aanbod van Kledingmasters en op iedere tot stand gekomen overeenkomst op afstand tussen Kledingmasters en consument. Door een bestelling te plaatsen ga je akkoord met deze voorwaarden.
Artikel 1, Definities
Ondernemer, Max Marsen, handelend onder de naam Kledingmasters, de natuurlijke persoon die producten op afstand aan consumenten aanbiedt via www.kledingmasters.nl.
Consument, de natuurlijke persoon die niet handelt voor doeleinden die verband houden met zijn of haar handels, bedrijfs, ambachts of beroepsactiviteit en die een overeenkomst op afstand met de ondernemer aangaat.
Overeenkomst op afstand, een overeenkomst die tussen ondernemer en consument wordt gesloten in het kader van een georganiseerd systeem voor verkoop op afstand, waarbij uitsluitend of mede gebruik wordt gemaakt van een of meer technieken voor communicatie op afstand tot en met het moment van het sluiten van de overeenkomst.
Bedenktijd of herroepingsrecht, de termijn waarbinnen de consument zijn of haar recht kan uitoefenen om de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden.
Dag, kalenderdag.
Artikel 2, Identiteit van de ondernemer
Naam, Max Marsen
Handelend onder de naam, Kledingmasters
Vestiging, Online webshop www.kledingmasters.nl
E mailadres, info@kledingmasters.nl
KVK nummer, 76317064
BTW nummer, NL003073979B20
Artikel 3, Toepasselijkheid
Deze voorwaarden zijn van toepassing op ieder aanbod van de ondernemer en op iedere tot stand gekomen overeenkomst op afstand tussen ondernemer en consument.
Voorafgaand aan het sluiten van de overeenkomst wordt de tekst van deze voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld op een duurzame gegevensdrager. De voorwaarden zijn ook te raadplegen via www.kledingmasters.nl.
Afwijkingen van deze voorwaarden zijn alleen geldig als deze uitdrukkelijk en schriftelijk met de ondernemer zijn overeengekomen.
Artikel 4, Het aanbod
Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling door de consument mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen, dan zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.
Elk aanbod bevat informatie die voor de consument duidelijk maakt welke rechten en plichten aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden. Dit betreft in het bijzonder, de prijs inclusief belastingen, de kosten van bezorging, de wijze van betaling, het al dan niet van toepassing zijn van het herroepingsrecht en de wijze van uitoefening daarvan.
Artikel 5, De overeenkomst
De overeenkomst komt tot stand op het moment van aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.
De ondernemer bevestigt onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet door de ondernemer is bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden.
De ondernemer treft passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt voor een veilige webomgeving.
Artikel 6, Herroepingsrecht bij levering van producten
De consument kan een overeenkomst met betrekking tot de aankoop van een product gedurende een bedenktijd van 14 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. De ondernemer mag vragen naar de reden van herroeping, maar de consument is niet verplicht deze op te geven.
De in lid 1 genoemde bedenktijd gaat in op de dag nadat de consument of een door de consument aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het product heeft ontvangen.
De consument meldt binnen de bedenktijd op ondubbelzinnige wijze dat hij of zij gebruik wil maken van het herroepingsrecht. Dat kan via e mail aan info@kledingmasters.nl of via het retourportaal als dat beschikbaar is.
Artikel 7, Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd
Ga zorgvuldig om met het product en de verpakking. Pak het product slechts in die mate uit of gebruik het slechts in die mate voor zover dat nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van het product vast te stellen, vergelijkbaar met wat je in een fysieke winkel zou mogen doen.
Je bent alleen aansprakelijk voor waardevermindering van het product als die het gevolg is van een manier van omgaan met het product die verder gaat dan toegestaan in lid 1.
Artikel 8, Uitoefening van het herroepingsrecht door de consument en kosten daarvan
Als je gebruik maakt van het herroepingsrecht, meld je dit binnen de bedenktijd via e mail aan info@kledingmasters.nl. Daarna stuur je het product zo snel mogelijk terug, uiterlijk binnen 14 dagen na de dag van melding.
Je zendt het product terug met alle geleverde toebehoren, indien redelijkerwijs mogelijk in de originele staat en verpakking, en conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
De directe kosten van het terugzenden van het product komen voor rekening van de consument, tenzij de ondernemer anders heeft gemeld of heeft nagelaten de consument hierover te informeren.
Artikel 9, Verplichtingen van de ondernemer bij herroeping
De ondernemer vergoedt alle van de consument ontvangen betalingen, inclusief bezorgkosten voor de heenzending bij een volledige retour, onverwijld en in ieder geval binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument de herroeping heeft gemeld. De ondernemer mag wachten met terugbetaling tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt.
De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere wijze. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.
Als de consument slechts een deel van de bestelling terugstuurt, worden de bezorgkosten voor de heenzending niet terugbetaald.
Artikel 10, Uitsluiting van het herroepingsrecht
Uitsluiting van het herroepingsrecht is alleen mogelijk voor de volgende producten, mits de ondernemer dit duidelijk bij het aanbod vermeldt,
Volgens specificaties van de consument vervaardigde producten.
Producten die duidelijk persoonlijk van aard zijn.
Producten die om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet geschikt zijn om te worden teruggezonden en waarvan de verzegeling na levering is verbroken. Denk aan ondergoed of badmode met verwijderde hygiënezegel.
Producten die snel bederven of een beperkte houdbaarheid hebben.
Audio en video opnamen en computerprogrammatuur waarvan de verzegeling na levering is verbroken.
Kranten, tijdschriften of magazines, met uitzondering van abonnementen.
Artikel 11, Prijzen, aanbiedingen en prijsverminderingen
De in het aanbod van producten genoemde prijzen zijn inclusief btw en exclusief verzendkosten, tenzij anders vermeld.
Eventuele prijsvermeldingen zijn onder voorbehoud van kennelijke zet en drukfouten.
Bij aangekondigde prijsverminderingen wordt steeds uitgelegd wat de referentieprijs is. Wij houden rekening met de verplichting om kortingen te vergelijken met de laagste verkoopprijs van de afgelopen 30 dagen, tenzij een wettelijk toegestane uitzondering geldt. Wij vermijden misleidende van voor prijzen.
Gepersonaliseerde prijzen op basis van geautomatiseerde besluitvorming worden niet toegepast. Als dit in de toekomst verandert, vermelden wij dat duidelijk bij het aanbod.
Artikel 12, Conformiteit, wettelijke garantie en extra garantie
De ondernemer staat ervoor in dat de producten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties en aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en bruikbaarheid.
Op alle producten is het recht op een wettelijke garantie van toepassing in de zin van conformiteit. De duur van deze rechten is afgestemd op de redelijke levensduur van het product en kan langer zijn dan twee jaar als de aard van het product dat rechtvaardigt. Een eventuele aanvullende commerciële garantie doet geen afbreuk aan de rechten die de consument op grond van de wet heeft.
Bij non conformiteit zorgt de ondernemer kosteloos voor herstel of vervanging. Als herstel of vervanging niet mogelijk is, of niet binnen een redelijke termijn kan worden uitgevoerd, kan de consument ontbinding of prijsvermindering verlangen.
Artikel 13, Levering en uitvoering
De ondernemer neemt de grootst mogelijke zorg in acht bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten.
Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan de ondernemer kenbaar heeft gemaakt.
De ondernemer zal geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren, tenzij een langere leveringstermijn is afgesproken. Als de bezorging vertraging ondervindt, of als een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument daarover tijdig bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden, tenzij er sprake is van overmacht.
Het risico van beschadiging en of vermissing van producten berust bij de ondernemer tot het moment van bezorging aan de consument of een door de consument aangewezen derde die niet de vervoerder is.
Artikel 14, Betaling
Voor zover niet anders is overeengekomen, dienen de door de consument verschuldigde bedragen te worden voldaan binnen de bestelprocedure op de website.
De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan de ondernemer te melden.
Bij wanbetaling door de consument heeft de ondernemer, behoudens wettelijke beperkingen, het recht om redelijke kosten in rekening te brengen die vooraf kenbaar worden gemaakt.
Artikel 15, Accounts, reviews en beoordelingen
Als je een account aanmaakt, ben je verantwoordelijk voor het vertrouwelijk houden van je inloggegevens en voor alle activiteiten die plaatsvinden onder jouw account.
Als wij klantbeoordelingen tonen, vermelden wij hoe wij nagaan of deze afkomstig zijn van echte klanten. Wij plaatsen geen valse reviews en verwijderen geen negatieve reviews zonder geldige reden. Betaalde of gesponsorde reviews worden als zodanig aangeduid.
Artikel 16, Klachtenregeling
De ondernemer beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze procedure.
Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen bekwame tijd nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd, volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer via info@kledingmasters.nl.
Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
Komen partijen er samen niet uit, dan kan de consument het geschil voorleggen aan de bevoegde rechter. De mogelijkheid van alternatieve geschillenbeslechting via een erkende geschilleninstantie blijft onverlet.
Wanneer er geen afmetingen voor designs worden toegevoegd, dan gebruiken wij de standaard afmetingen van prints voor een T-shirt.
Artikel 17, Overmacht
In geval van overmacht is de ondernemer niet gehouden tot nakoming van enige verplichting. Onder overmacht wordt verstaan, iedere van de wil van de ondernemer onafhankelijke omstandigheid waardoor nakoming tijdelijk of blijvend wordt verhinderd.
Artikel 18, Privacy en gegevensbescherming
De ondernemer verwerkt persoonsgegevens conform de geldende privacywetgeving. Meer informatie staat in de privacyverklaring op www.kledingmasters.nl. Deze maakt geen onderdeel uit van deze voorwaarden, maar is wel relevant voor het gebruik van de webshop.
Artikel 19, Intellectuele eigendom
Alle intellectuele eigendomsrechten met betrekking tot de producten, afbeeldingen en teksten op de website berusten bij de ondernemer of diens licentiegevers. Zonder voorafgaande toestemming is het niet toegestaan materiaal te kopiëren, op te slaan of openbaar te maken.
Artikel 20, Wijziging van de voorwaarden
De ondernemer kan deze voorwaarden wijzigen. De meest recente versie is steeds te vinden op www.kledingmasters.nl. Op lopende overeenkomsten blijft de versie van toepassing die gold op het moment van totstandkoming van de overeenkomst.
Artikel 21, Contact en retouradres
Vragen of klachten, info@kledingmasters.nl.
Retour, het retouradres en de retourinstructies worden na aanmelding van de retourzending per e mail verstrekt. Bewaar het verzendbewijs.
Artikel 22, Toepasselijk recht en bevoegde rechter
Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze voorwaarden betrekking hebben, is Nederlands recht van toepassing. Voor zover dwingend recht niet anders bepaalt, worden geschillen voorgelegd aan de bevoegde rechter in het arrondissement van de woonplaats van de consument.
Bijlage, Modelformulier voor herroeping
Vul dit formulier alleen in en stuur het terug als je de overeenkomst wil herroepen.
Aan, Kledingmasters, info@kledingmasters.nl
Ik deel u hierbij mede dat ik onze overeenkomst betreffende de verkoop van de volgende goederen herroep,
Besteld op, …………, ontvangen op, …………
Naam consument, …………
Adres consument, …………
E mailadres, …………
Bestelnummer, …………
Handtekening van consument, alleen wanneer dit formulier op papier wordt ingediend,
Datum, …………